Wednesday, December 29, 2010

KENALI PENGASAS



YBhg. Dato’ Dr. Nordin Darus seorang pakar diet & pemakanan yang terunggul suatu ketika dahulu merupakan seorang pelatih kepada atlit-atlit tanah air dan merupakan bekas Pengarah Perubatan Majlis Sukan Negara.

Program pelangsingan beliau iaitu 'Slim For Life' merupakan suatu program yang terkenal dan diikuti oleh pelbagai institusi kerajaan, firma-firma dan badan-badan tertentu. Beliau sering muncul di kaca TV dalam program 'Mari Bersenam' di TV1 setiap pagi jam 8am sekitar tahun 80an dahulu.

Bermulanya dengan penuh 'humble' dan dari penderitaan serta ujian Ilahi yang dilalui dengan sabar, insaf dan tawadu', lahirlah satu ciptaan unggul untuk manfaat semua lapisan masyarakat.

Dato Dr. Noordin telah mengorak langkah sebagai satu-satunya Medical Doctor Islam di dunia yang mencipta inovasi penurasan air berTerapi yang beliau bangunkan untuk kegunaan beliau sendiri (pada mulanya) sewaktu menderita diserang Kanser Darah pada tahun 2001.

Kini KEPRIHATINAN untuk membantu masyarakat menikmati KESEJAHTERAAN DIRI dengan tubuh yang sihat, berat yang ideal dan peluang menambah sumber pendapatan sara diri dan keluarga maka lahirlah Rx-Lite! Jawapan kepada PENANTIAN kita selama ini…



0 comments:

Post a Comment